Торгівельна марка Європейського співтовариства для оптимізації оподаткування

Торгівельна марка Європейського співтовариства

Ще в грудні 1993 року на території Європи була створена охорона та захист товарних знаків – Товарний знак Європейського співтовариства (СТМ). Відтепер зареєструвати  товарний знак в Європі можна на території всіх країн учасниць Європейського Союзу, шляхом подачі заяви.

Ставка податку на репатріацію, яку сплачує компанія при сплаті роялті, може бути знижена та дорівнювати 0% наприклад, якщо вона підписала договір з Кіпром.

Посередник, яким буде виступати Кіпрська компанія укладає ліцензійний договір з офшорною компанією на використання торгівельної марки та субліцензійний договір з національною компанією. Національна компанія виплачує роялті за ставкою 0% виходячи з умов договору про уникнення подвійного оподаткування, а компанія з Кіпру в свою чергу отримує певний процент  в якості плати за свої послуги та виплачує роялті офшорній компанії.

Торгівельна марка Європейського співтовариства для оптимізації оподаткування

Після коротенького вступу переходимо безпосередньо до схем які дозволять оптимізувати оподаткування з використанням торгівельної марки.

Коли ми маємо діло з торгівельною маркою в схемах з оптимізації оподаткування в яких задіяні  офшорні компанії то може виникнути  питання:

Навіщо  реєструвати торгівельну марку?

Відповідаємо на це  питання.

  1. Захист інтелектуальної власності
  2. Її  можна використовувати заради прибутку від її продажу

Якщо, торгівельна марка, яку ви використовуєте  знаходиться у власності іноземної компанії , то виплачуючи роялті ви тим самим оптимізуєте оподаткування української компанії. Оскільки сума роялті зараховується до валових витрат підприємства, тим самим мінімізується  податок на прибуток.

Звичайно при виплаті роялті треба заплатити податок на репатріацію  на суму платежу роялті. Тому в даному випадку в вигідному становищі опиняються ті, хто  уклав ліцензійний договір в використовують торгівельну марку, що перебуває у власності компаній тих держав з  якими Україна має діючий договір про  уникнення подвійного оподаткування. Згідно даного договору ставка податку на репатріацію,яку платить українська компанія під час сплати роялті може бути знижена до 0%, як наприклад за  умовами договору з Кіпром.

Підсумовуючи вищесказане можна зробити висновок, що використовуючи торгівельну марку можна не тільки отримувати прибуток, але при цьому оптимізувати оподаткування.

Ключевые слова: 
Торгівельна марка, оптимізація оподаткування, Товарний знак, Захист інтелектуальної власності